Autor Wątek: ART BEARS - THE ART BOX [THE DEFINITIVE AND COMPLETE EDITION 6CD SET] (2004) [CD  (Przeczytany 542 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Techminator

  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 923
    • Zobacz profil
ART BEARS - THE ART BOX [THE DEFINITIVE AND COMPLETE EDITION 6CD SET] (2004) [CD3: THE WORLD AS IT IS TODAY (1981)]

Legendarna formacja awangardowej piosenki, spadkobiercy HENRY COW!
Pudło zawiera wszystkie wydane płyty, kompozycje dotąd nie wydane oraz podwójny CD z kompozycjami ART BEARS zagranymi, z wykorzystaniem oryginalnych taśm, przez charyzmatycznych przyjaciół kultowej formacji. Oraz książeczkę z historią zespołu, wywiadami, etc.etc.
PETARDA

Art Bears' third and final album was recorded much like the preceding Winter Songs - Chris Cutler arrived at the studio with the lyrics already written, Frith set them to music more or less on the spot and the album was completed in just a couple of weeks. Where the previous album drew heavily on Cutler's fascination with the Middle Ages, The World... goes back to the Brechtian influences heard on Hopes and Fears and the lyrics are a savage critique of global capitalism. Frith's music complements this perfectly, while Dagmar Krause gave a bravura performance as RIO's answer to Lotte Lenya.
Right from the outset the listener is left in no doubt as to the direction of this material; 'The Song Of Investment Capital Overseas' comes straight out of Bertold Brechts Big Book Of Catchy Song Titles, while Frith's piano driven setting, underpinned by Cutler's restless drumming, suggests a militant left wing cabaret band. Imagine Slapp Happy after an intensive course in Marxism and you'll have a pretty good idea of what to expect. This sets the tone for what is to follow - the folk influences discernible on the first two albums are largely absent, while the use of the studio is now an integral part of the compositional process. The influence of pioneers like Faust and The Residents is more overt than ever, and on Civilisation the lengthy coda sounds like a nod to Not Waving/Water from This Heat's first album. While there is no out and out rocker here, Democracy features some thunderous drumming in contrast to Cutler's more characteristic featherlight playing. The sonic palette has changed, with piano and keyboards more to the fore and less emphasis on violin and guitar than previously. Fred Frith's piano contributions are his best since Robert Wyatt's Ruth Is Stranger Than Richard, while his knack with catchy but unpredictable melodies has rarely been deployed to better effect. The songs are also very much to the point, with six of the ten titles lasting less than three minutes, and the superb Law clocks in at 0.51 - short, sharp and bitterly sarcastic. As ever, it is Dagmar who brings these songs to life, and on Freedom she improvises a truly blood curdling wail which builds slowly into a scream of anguish and despair, while Fred Frith plays a perfectly judged guitar solo that Robert Fripp would be proud of as a counterpoint. Etienne Conod is at the controls as engineer once again, and really deserves to be thought of as the fourth Art Bear - this is a beautifully recorded album which is only dated in places by Cutler's use of electric drums.

If The World As It Is Today doesn't quite have the clarity and beauty of Winter Songs, it's still an excellent album which shows RIO at its best. The lyrics are, if anything, more relevant today than they were in 1980, and the album would work well as a soundtrack to the anti-capitalist demonstrations at recent G8 summits. It's also been massively influential on RIO/Avant prog. Art Bears continue to cast a long shadow over this genre, and like their other albums The World As It Is Today repays careful and repeated listening. Recommended.

Trzeci i ostatni album Art Bears został nagrany podobnie jak poprzednie Winter Songs - Chris Cutler przybył do studia z już napisanymi tekstami, Frith skomponował do nich muzykę mniej więcej na miejscu, a album został ukończony w ciągu zaledwie kilku tygodni. Podczas gdy poprzedni album mocno czerpał z fascynacji Cutlera średniowieczem, The World... wraca do wpływów brechtowskich słyszanych w Hopes and Fears, a teksty są brutalną krytyką globalnego kapitalizmu. Muzyka Fritha doskonale to uzupełnia, podczas gdy Dagmar Krause dała brawurowy występ jako odpowiedź RIO na Lotte Lenya.
Już od samego początku słuchacz nie ma wątpliwości co do kierunku tego materiału; „The Song Of Investment Capital Overseas” pochodzi wprost z Big Book Of Catchy Song Titles Bertolda Brechta, podczas gdy fortepianowa oprawa Fritha, wspierana niespokojną grą na perkusji Cutlera, sugeruje bojowy lewicowy zespół kabaretowy. Wyobraź sobie Slapp Happy po intensywnym kursie marksizmu, a będziesz miał całkiem niezłe pojęcie, czego się spodziewać. To wyznacza ton tego, co ma nastąpić - wpływy folkowe widoczne na dwóch pierwszych albumach są w dużej mierze nieobecne, podczas gdy wykorzystanie studia jest teraz integralną częścią procesu komponowania. Wpływ pionierów takich jak Faust i The Residents jest bardziej widoczny niż kiedykolwiek, a na Civilisation długa koda brzmi jak ukłon w stronę Not Waving/Water z pierwszego albumu This Heat. Chociaż nie ma tu żadnego rocka, Democracy zawiera grzmiące bębny w kontraście do bardziej charakterystycznej, lekkiej jak piórko gry Cutlera. Zmieniła się paleta dźwięków, z fortepianem i klawiszami bardziej na pierwszym planie i mniejszym naciskiem na skrzypce i gitarę niż wcześniej. Wkład fortepianowy Freda Fritha jest najlepszy od czasów Ruth Is Stranger Than Richard Roberta Wyatta, podczas gdy jego talent do chwytliwych, ale nieprzewidywalnych melodii rzadko był wykorzystywany w lepszy sposób. Utwory są również bardzo na temat, sześć z dziesięciu tytułów trwa mniej niż trzy minuty, a znakomity Law osiąga 0,51 - krótki, ostry i gorzko sarkastyczny. Jak zwykle, to Dagmar tchnęła życie w te utwory, a na Freedom improwizuje prawdziwie mrożące krew w żyłach wycie, które powoli narasta do krzyku udręki i rozpaczy, podczas gdy Fred Frith gra idealnie ocenione solo gitarowe, z którego Robert Fripp byłby dumny jako kontrapunkt. Etienne Conod ponownie zasiada za sterami jako inżynier dźwięku i naprawdę zasługuje na miano czwartego Art Beara - to pięknie nagrany album, który jest przestarzały jedynie miejscami przez użycie przez Cutlera perkusji elektrycznej.

Jeśli The World As It Is Today nie ma do końca przejrzystości i piękna Winter Songs, to nadal jest to doskonały album, który pokazuje RIO w najlepszym wydaniu. Teksty są, jeśli w ogóle, bardziej aktualne dzisiaj niż w 1980 roku, a album sprawdziłby się jako ścieżka dźwiękowa do antykapitalistycznych demonstracji na ostatnich szczytach G8. Miał również ogromny wpływ na RIO/Avant prog. Art Bears nadal rzucają długi cień na ten gatunek i podobnie jak ich inne albumy, The World As It Is Today wynagradza uważne i wielokrotne słuchanie. Polecane.

Syzygy

The trick of presenting hyper-challenging music which eschews all conventional format but still successfully conveys a message, which had somewhat eluded Henry Cow on In Praise of Learning, is perfect by Art Bears on The World As It Is Today. This would be the final release from the Bears before another personnel reconfiguration would yield the mighty, magnificent News From Babel - and like all good Final Fantasy bosses, the final form of Henry Cow would prove to be unstoppable. However, despite the strong heritage of the Art Bears (both their previous albums and Henry Cow) and the excellent work that would follow, The World As It Is Today more than stands its own as a piece of the puzzle.

Trik prezentowania hiper-trudnej muzyki, która unika wszelkich konwencjonalnych formatów, ale nadal skutecznie przekazuje przesłanie, które nieco umknęło Henry'emu Cowowi na In Praise of Learning, jest doskonały w wykonaniu Art Bears na The World As It Is Today. Byłoby to ostatnie wydawnictwo Bears, zanim kolejna rekonfiguracja personelu przyniosłaby potężny, wspaniały News From Babel - i jak wszyscy dobrzy bossowie Final Fantasy, ostateczna forma Henry'ego Cow okazałaby się nie do zatrzymania. Jednak pomimo silnego dziedzictwa Art Bears (zarówno ich poprzednich albumów, jak i Henry'ego Cow) i doskonałej pracy, która miała nastąpić, The World As It Is Today jest więcej niż samodzielnym elementem układanki.

Warthur

..::TRACK-LIST::..

CD 3 - The World As It Is Today (1981):
1. The Song of Investment Capital Overseas 02:38
2. Truth 02:56
3. Freedom 03:25
4. (Armed) Peace 02:30
5. Civilisation 04:52
6. Democracy 02:22
7. The Song of the Martyrs 04:09
8. Law 00:51
9. The Song of the Monopolists 01:48
10. The Song of the Dignity of Labour under Capital 02:27
11. ALBION AWAKE! 04:08

..::OBSADA::..

Fred Frith - guitars, violin, keyboards
Chris Cutler - drums, percussion
Dagmar Krause - vocals

https://www.youtube.com/watch?v=EHO64WTf5pk
Hasta la vista, baby!